Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Nya kvällsrutiner
God morgon!

Igår kväll avslutades kvällen med en väldigt långdragen nattning. Sigge somnade inte. Han krånglade en del, b.la. skulle han sitta upp och sova och bytte kudde flera gånger. Och om det är något jag alltid har haft svårt att hantera så är det just när nattningen drar ut på tiden och det känns som att det tar en evighet innan ungen somnar. Jag klarar inte av att sitta på golvet i ett mörkt rum och glo. Oftast brukar mobilen underlätta, då kan man sitta med den men igår var den urladdad så jag fick nöja mig med att glo in i väggen. Och tillslut, efter drygt 1,5 timme bäddade jag om honom och gick ut. Jag trodde han skulle komma upp strax efter men det gjorde han inte. Han kom inte ut alls, han sov. Och när det gått en tid och jag var helt säker på att han sov värmde jag på mat. Avslutade kvällen med att få äta ifred och i lugn och ro innan jag gick och bäddade ner mig i sängen.
 
Och vi har väl tänkt att vi ska sluta sitta kvar efter vi läst för barnen. Vi får se hur det kommer gå, för Wille är det inga problem. Men för att få Sigge att gå med på det kan nog bli lite av ett projekt. Jag fortsätter gärna läsa för barnen, det gör vi varje kväll men just att sitta kvar slipper jag gärna.