Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Aktivera sina barn đŸ’ȘđŸ»
Bollkul -14 ⚜
Efter juluppehÄllet var Wille inte allt för sugen att börja med trÀningen igen. Han har spelat fotboll i ett par Är nu och under förra Äret har hans lag spelat match ett par gÄnger. Förutom att trÀningen tyvÀrr blivit instÀlld tvÄ gÄnger sÄ har jag fÄtt tjatat pÄ Wille inför varje trÀning. Han Àr inte alls sugen men i tisdags fick jag ivÀg honom efter mycket om och men. Och nÀr trÀningen var slut och jag hÀmtade honom var han mycket gladare och piggare. Mitt tjat och vÄrt tjafs innan var förlÄtet och glömt.

Jag eller rÀttare sagt vi försöker lÀra honom hur viktigt det Àr att röra pÄ sig och att det Àr viktigt att ha en aktivitet. Han behöver inte ha flera, en rÀcker gott och vÀl. Ett tag trÀnade han bÄde fotboll och handboll. Jag hade önskat att han fortsatte med handbollen men det rann ut i sanden. HandbollstrÀningen Àr till skillnad frÄn fotbollstrÀningen pÄ andra sidan stan vilket gör det inte lika smidigt för oss att ta sig dit. SÄ det var flera orsaker till varför han slutade med handbollen. Men vi fÄr se lÀngre fram, han kanske fÄr lust igen Àven om det just nu inte verkar sÄ. 

NÀr jag var liten trÀnade jag gymnastik i flera Är. Gymnastik var dÄ en vÀldigt stor del i pappas slÀkt, alla hade eller höll pÄ med gymnastik sÄ det var en naturlig del av min barndom. Jag red i flera Är, jag gick pÄ ridskola och hade ett stort intresse för hÀstar. HÀstar var ett intresse som mamma hade och som pÄ samma sÀtt blev en naturlig del i mitt liv. DÀremot slutade jag med ridningen i samband med en magoperation som jag gjorde nÀr jag var 9-10 Är. Gymnastiken rann ut i sanden i och med att jag tappade intresset. I och med att jag blev Àldre blev det fler trÀningspass vilket inte intresserade mig. NÀr jag vÀl slutat med gymnastiken och ridningen blev det inga fler aktiviteter för mig. Idag kan jag tycka att mina förÀldrar borde sett till att jag började med en ny aktivitet. I lÄg- och högstadiet levde jag ett vÀldigt stillasittande liv. Efter skolan Äkte man oftast hem och kollade TV om man inte hÀngde med kompisar hem. 

Eftersom jag sjÀlv anser att mina förÀldrar borde tagit mer ansvar för att aktivera mig sÄ kommer jag fortsÀtta styra Wille och se till att han alltid har en aktivitet. Min förhoppning Àr att han kommer fortsÀtta vara aktiv nÀr han blir Àldre och inte blir sÄ pass stillasittande som jag var. 

 

Â