Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Jag älskar fredagar ❤️
Storebror & lillebror, 2015 ❤️
Oftast brukar jag försöka hämta barnen tidigare på fredagar. För att kunna hämta tidigare brukar jag inte bli klar med mina uppgifter för veckan utan sparar det till måndag istället. Idag kommer jag dock inte kunna hämta tidigare, jag behöver bli klar med allt för denna vecka så jag slipper ägna tid åt det nästa vecka. Sigge har haft en period där han inte tyckt det varit speciellt kul på dagis. Han har blivit ledsen när man ska lämna och vi har fått höra att han längtar efter oss. Och det är jobbigt att lämna honom när man vet att han helst vill vara hemma. Oftast släpper det efter en liten stund på morgonen, däremot är det jobbigt att han har hemlängtan till och från. Men igår däremot, då hämtade jag redan vid halv två och då ville han inte gå hem. Då ville han vara kvar. Samma sak med Wille, han har också haft perioder när han inte vill vara på fritids och jag har försökt hämta tidigare för hans skull. Nu verkar det dock som att båda barnen trivs och för Sigge har det senaste dagarna varit bra, inte lika mycket hemlängtan som innan. Det är sällan barnen går helt enligt deras schema, jag hämtar oftast tidigare alla dagar. Däremot vill jag passa på att bli klar med allt för veckan idag då denna vecka verkar vara en bra vecka för dom.