Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Ofrivillig hundägare
Bild från dagen då vi hämtade hem Frasse
Planen från början var att vi skulle ta hand om Frasse ibland, det gick dock rätt fort över till att vi började ha hand om honom allt oftare. Och under det senaste två åren har vi tagit hand om honom mer eller mindre hela tiden, endast med undatag för en vecka då och då. Och vi eller rättare sagt jag hade aldrig ställt upp på att hjälpa till att ta hand om en hund om jag hade vetat att det skulle bli så här. Jag tycker så klart väldigt mycket om Frasse men hade aldrig tänkt att vi skulle ta hand om honom på heltid.
Lilla Frasse <3
Under en period var jag nära att ge upp, Frasse var så jobbig och krävde alldeles för mycket tid. Han kissade inne och var allt annat än lugn. Nu har det blivit betydligt bättre, han är lugnare även om han fortfarande har lätt för att bli stressad. Han tycker inte om att vara själv, han vill helst att alla ska vara hemma hela tiden.
Wille & Frasse
Med andra ord, det är verkligen inte lätt att ha hund. Det kräver inte bara en massa tid utan det krävs också att man engagerar sig. Och det gör jag även om vissa dagar önskar att jag slapp ta hand om honom. Nu har vi möjlighet att ta hand om honom även om det vissa dagar kan bli lite stressigt och jobbigt. Däremot tror jag det kan bli svårt när jag väl ska börja jobba. Då vet jag inte hur vi ska göra, men det tar jag då, nu är jag bara glad att Frasse mår bättre och trivs, han mådde inte så bra förut tyvärr.