Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Våra sovvanor
Underbara bästa Wille, bild från -12
 
Som jag nämnt tidigare sover jag alldeles för lite och det gäller inte bara mig utan även barnen. Vissa kvällar somnar dom strax efter nio men ibland kan klockan till och med bli halv 10-10 innan dom somnat. Vi måste skärpa oss och bli bättre men det är svårt, jag skulle gärna vilja pressa ner tiden ytterligare och få dom i säng tidigare men många gånger när man försöker slutar det i att det bara blir stressigt för oss och barnen. Men det är inte helt lätt heller eftersom de skiljer sig rätt mycket åt. Wille ligger vaken i sängen länge innan han somnar. Wille är sällan trött, även när han borde vara trött och ha lätt för att somna tar det tid. Sigge är tvärtom, han somnar oftast väldigt fort och när han somnat så sover han. Det är endast vid något tillfälle han vaknat och kommit upp strax efter att han somnat. Så var det inte med Wille. När han var liten kunde han komma upp flera gånger och nattningen kunde ta väldigt lång tid. Tack och lov för att den tiden är förbi. På den tiden var det sällan man fick en stund över till sig själv på kvällarna. 
 
Fast ikväll blev det en bra kväll. Sigge somnade strax innan nio, Wille var så klart vaken när jag gick men ändå, idag blev det en bra kväll för både mig och barnen. Stress oavsett om det gäller kvällarna eller morgnarna hör ändå småbarnslivet till, och egentligen ska jag inte klaga. Barnen sover oftast bra med undantag för nätter när de kommer in till oss.