Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Två olika personligheter
(null) 
Som mamma till två hör det till att jag dagligen försöker se till så att barnen inte börjar bråka eller slåss med varandra. Det är svårt och ibland helt omöjligt att förhindra. Oftast går det att hålla ordning på dom och det gånger det blir bråk är det sällan allvarligt, det är snabbt över. Det jag dock upplever som allra svårast är att hantera äldsta sonen när han blir ledsen eller arg. Han är tillskillnad från sin lillebror lugn och inte lika utåtagerande som honom. Och det tycker jag gör det hela mycket svårare. Många gånger är det svårt att prata med honom och i vissa fall har jag ingen aning om vad han är ledsen eller arg över. Vid flera tillfällen har jag hanterat situationen helt fel, många gånger har jag blivit arg vilket inte alls hjälper, snarare blir det bara värre. Som liten var Wille en väldigt "enkel" bebis, han var alltid så lugn och härlig, han var helt underbar ❤️ Idag är han fortfarande "enkel" på det sättet att han fortfarande är väldigt lugn, däremot är det väldigt svårt att läsa av honom och förstå vad han tycker och känner.
 
Men jag märker att det med tiden blir bättre. För varje år som går så upplever jag att vi får en ännu bättre relation och det är så härligt att se den utveckling som han gör. För ett par år sen tog han inte för sig lika mycket som han gör idag. Idag har det blivit mycket bättre och det är så härligt att se. Vi har fortfarande en bit kvar, det blir lätt bråk när vi hamnar i situationer där jag tycker Wille behöver tala om vad som är fel. Och det är svårt och vissa dagar blir det fel men jag försöker så gott jag kan. Och det märker jag att han gör också. Min Wille ❤️