Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Funderingar och planer inför mina studier 2018
Gammal bild från när jag läste på Komvux
 
Till våren kommer min YH-utbildning fortsätta precis som innan, jag kommer läsa kurser parallelt som vi arbetar i projekt. Men utöver det så kommer jag också göra min första LIA och praktiken är på drygt tio veckor. Och den 13 januari har jag än en gång anmält mig till en omtenta i statskunskap. Jag läste statskunskap under våren -16 och klarade allt förutom den sista tentan i kursen. Jag skrev omtenta i början av året men missade med tre poäng. Men nu har jag i alla fall anmält mig och min förhoppning är att jag klarar tentan denna gång. Och förutom det så har jag också anmält mig till en grundkurs i filosofi på Umeå Universitet. Kursen är på distans och kräver ingen närvaro. Jag gjorde en sen anmälan så det är inte säkert att jag kommer in, och det här var inte heller speciellt igenomtänkt. Det skulle absolut vara kul att läsa men jag är osäker på om jag har tid över att lägga på ännu en kurs. Vi får se hur det blir..
 
Men oavsett hur det blir med kurserna kommer jag studera hela nästa år. Under sommaren slipper jag söka jobb för mitt studieuppehåll under sommaren är endast fyra veckor. Det känns märkligt att nästa år är mitt sista år som studerande. Under våren 2019 kommer jag göra min andra LIA och avsluta utbildningen med ett examensarbete, examen tar jag i maj -19.