Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Kickboxning: Måndag & Onsdag
Det var riktigt kul att komma iväg på träningen igår. Någon timme innan tvekade jag på om jag skulle gå dit. Det kändes nervöst att träna tillsammans i en grupp med helt främmande människor. Tänk om man träffar någon man känner eller tänk om " alla andra " har tränat länge och jag är den enda nybörjaren. Men jag gick dit och det var en blandad grupp, vissa nybörjare och vissa som tränat ett tag. Och tränaren körde igång direkt, vi värmde upp och sedan gick vi igenom grunderna i slag och sparkar. Kände mig rätt korkad emellanåt, undvek alla speglar så jag inte skulle råka se hur jag såg ut när jag försökte mig på att sparka och slå. 

Passet var en timme och det gick fort, glömde helt bort tiden. Men det var riktigt kul, och jag ska tillbaka redan imorgon. Måndagar och onsdagar ska jag träna. Det här är verkligen en träningsform som passar mig.