Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Positiva effekter av att bryta en dålig relation
 
Sen jag bröt kontakten med pappa kände jag allteftersom tiden gick att jag blev lugnare. Och jag som oftast kunde uppleva att jag var stressad kände att jag inte var lika stressad som innan. Innan vi bröt kontakten upplevde jag också att jag inte var så stabil, humöret kunde svänga en del och jag hade lätt för att bli stressad och på dåligt humör. Oftast blev jag stressad över vardagliga saker. Hämta barn, lämna barn, laga mat och hinna med allt som jag hade planerat, var återkommande saker som påverkade mig dagligen. Jag påstår inte att det är pappas fel utan snarare menar jag att det var vår relation som påverkade mig. Vår relation har delvis varit bra men överlag har vår relation det senaste åren varit påfrestande och i perioder väldigt ansträngd. 
 
Jag och pappa har fortfarande ingen kontakt och det är så klart jobbigt. Min förhoppning är att vi snart kan hitta tillbaka till varandra och träffas igen. Fast då krävs det att vår relation är bra och inte påverkar mig så pass mycket som det gjorde förut. Jag mår som bäst så som jag mår nu när jag är glad och inte lika stressad längre, och det förtjänar jag efter allt som varit.