Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Oro och ångest inför jul
Jag ser fram emot jul men jag är också väldigt orolig inför julen. Förutom ett par tillfällen så har jag inte haft någon kontakt med pappa sen i somras. Senast vi hade kontakt var via sms för ett par veckor sen. Och då fick jag bevis på att han har inte på något sätt kommit till insikt och verkar inte ha någon förståelse för hur pass ansvarig han är för att detta blev som det blev. Jag har under åren fått stått ut med mycket. Och jag kan stå ut med mycket men i somras gick han över gränsen. 

Min oro eller rättare sagt min ångest inför jul är att jag vet att jag kommer komma i kontakt med både honom och släkten. De kommer vilja träffa mina barn i jul och det är just den delen som är den svåraste. För egen del vill jag inte fira jul med dom i år. Och när det gäller barnen känner jag ett stort ansvar gentemot dom. Jag vill göra rätt men vet inte hur det ska gå med tanke på allt som har varit. Jag är orolig över att det här kommer leda till ännu mer bråk och tjafs med pappa och inom släkten.