Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Cellprovtagning & mensvärk
(null)
 
Igår fick jag kallelse att komma på cellprovstagning. Senast jag fick det struntade jag i att gå vilket är väldigt dumt. Finns inga ursäkter men där och då passade inte tiden och jag kom aldrig iväg. Det här var nog 1 år innan jag blev gravid med Sigge. Under graviditeten tog vi alla prover som man vanligtvis gör i början av en graviditet och vi tog även ett cellprov i samband med det just för att jag struntat i att gå året innan. Och det visade inte på några förändringar. Det hoppas jag att det även visar denna gång. Och denna gång ska jag gå på avsatt tid. 
 
Och igår kom min mens. Som ett brev på posten efter min PMS-chock i måndags och tisdags. Jag har ingen mensvärk men igår var jag väldigt illamående. Jag har tidigare alltid haft lindring mensvärk, inga större besvär om man bortser från den "vanliga" mensvärken i magen. Igår var något utöver det vanliga vilket är märkligt. Idag är det dock som vanligt igen. Tur det.
 
Någon som känner igen sig?