Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Megaloppis på Conventum 👎🏼
(null)
Det enda jag hittade var tre Alfons Åberg böcker 
Idag tog jag med mig Sigge på loppis. Jag hade väntat mig att jag skulle fynda en del men det gjorde jag inte. Det mesta som fanns där var inget för mig. Förutom böckerna hittade jag inget annat. Och det var alldeles för mycket folk. Barnvagnar överallt och folk som puttades och stirrade elakt om man råkade nudda vid varandra 😡 Mitt i en gång tog det stopp. Jag kunde inte komma därifrån eftersom det var så många som trängde sig förbi. Utan Sigge och utan vagnen hade jag fått panik. Det är sällan jag klarar av så pass mycket folk, jag hade aldrig gått dit själv. 
Det kostade 20:- i entre vilket inte är några pengar men man kan väl ändå förvänta sig lite bättre ordning. Gångarna mellan borden var alldeles för små och vid vissa bord gick det inte att stanna eftersom man skulle ta upp alldeles för stor plats bland allt folk. Tack och lov sov Sigge när vi var där, han hade inte tolererat att sitta i vagnen bland allt folk som puttade och slog emot vagnen 👶
 
Ikväll ser jag fram emot att läsa böckerna. Vi har läst samma Alfons bok i ett par månader nu, jag kan den utantill. Förutom Alfons läser vi Bamse eller böcker som är från när jag var liten på kvällarna. Personligen så är Alfons en favorit. Men nu blir det mat och sen lördagsgodis 🍭
 
Trevlig helg!  🌤