Ellie, om mig och min mitt-i-livet-kris.

Vit månad
Från och med nu och fram till den 17:de februari har jag en vit månad. Jag fyller den 14:de februari och vi har planerat att ordna med fest den 17:de så därför sträcker sig min vita månad enda fram tills dess. Jag unnar mig gärna ett par öl och/eller ett par vin på helgerna och nu under jul har jag druckit alkohol flera dagar i rad. Jag skulle inte påstå att jag har druckit mera däremot har jag druckit ungefär samma mängd fast under flera dagar i rad. Fast egentligen kvittar det om jag druckit mera eller under flera dagar, jag har druckit en del alkohol och ser nu fram emot ett uppehåll. Och jag har inga problem att avstå från alkohol däremot kan det kännas lite snopet när man väl bestämmer sig för en vit månad. Förra året hade vi en vit månad, den vart det dock lite si och så med men för denna gång gäller inga undantag. Och det är mycket möjligt att jag tar en vit månad i mars också. 
 
Och den främsta effekten av en vit månad som jag tror kommer göra störst effekt på mig är sömnen. Jag kommer nog känna mig mycket mer utvilad nu än vad jag gjort det senaste månaderna. Jag sover i snitt alldeles för lite, 5 max 6 timmar per natt. Där måste jag skärpa mig om jag ska orka i längden men däremot kan det här vara en hjälp på vägen därför jag kan få bättre kvalite på sömnen. För även om jag inte upplever att jag sover dåligt (jag har lätt för att somna och är svårväckt) så känner jag mig väldigt sliten och trött när jag vaknar. Det var länge sen jag vaknade upp och kände mig pigg och utvilad. 
 
 Någon mer som har en vit månad?